luni, 7 septembrie 2015

Analiza SWOT Manual Digital

Manual de comunicare în limba romana pentru minoritati
cls 1-pentru școlile și sectiile cu predare în limba maghiara




Puncte tari

 Corectitudinea ştiintifică
-toate continuturile propunerii de manual şcolar – text, suporturi vizuale – sunt corecte din
punct de vedere ştiintific, respectă limbajul, terminologia şi logica disciplinei/modulului de
pregătire profesională
-interactiunea video foarte buna, click pe bulina aferenta obiectului și acesta se mărește
-partea audio menține atenția copilului, ideal pt ascultarea cântecelor deoarece copii pot vedea alti copii ca ei care cânta și se pot indentifica cu aceștia însă filmul cu cântecul poate distrage și atenția destul de mult;


Puncte slabe

-am observat însă ca pe prima pagina este imnul romaniei în format audio, iar având în vedere ca este un manual pentru minoritati consider ca poate fi interpretata greșit aceasta pozitionare a imnului. Insa manualul conține vocabular roman-maghiar, ceea ce reprezintă un aspect nediscriminatoriu
-texte prietenoase însă nu neapărat de noutate; am observat ca paginile sunt  încărcate- grafica oboseste prin elementele mici multe și foarte colorate
-fetele au în continuare numele de Maria și Ana, precum și poezii vechi de acum 20 de ani

Oportunitati

Caracterul nediscriminatoriu
-constructia şi continutul propunerii de manual şcolar – text, suporturi vizuale – promovează
activ valorile sociale şi individuale, adică respectul, solidaritatea, cooperarea, echitatea,
toleranna, onestitatea, onoarea, responsabilitatea, spiritul civic etc. – evitând categoric: 
• inducerea unei percepnii eronate a diferennelor dintre etnii, rase, culturi, genuri,
confesiuni, categorii sociale, grupuri profesionale etc.

Amenintari

- unitățile școlare nu sunt dotate corespunzator
- utlizarea excesivă poate duce la degradarea vederii

Sursa:  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu