Manual de
comunicare în limba romana pentru minoritati
cls 1-pentru
școlile și sectiile cu predare în limba maghiara
Puncte tari
Corectitudinea ştiintifică
-toate continuturile propunerii de manual
şcolar – text, suporturi vizuale – sunt corecte din
punct de vedere ştiintific, respectă limbajul,
terminologia şi logica disciplinei/modulului de
pregătire profesională
-interactiunea video foarte buna, click pe
bulina aferenta obiectului și acesta se mărește
-partea audio menține atenția copilului, ideal
pt ascultarea cântecelor deoarece copii pot vedea alti copii ca ei care cânta
și se pot indentifica cu aceștia însă filmul cu cântecul poate distrage și
atenția destul de mult;
Puncte slabe
-am observat însă ca pe prima pagina este
imnul romaniei în format audio, iar având în vedere ca este un manual pentru
minoritati consider ca poate fi interpretata greșit aceasta pozitionare a
imnului. Insa manualul conține vocabular roman-maghiar, ceea ce reprezintă un
aspect nediscriminatoriu
-texte prietenoase însă nu neapărat de noutate;
am observat ca paginile sunt încărcate-
grafica oboseste prin elementele mici multe și foarte colorate
-fetele au în continuare numele de Maria și
Ana, precum și poezii vechi de acum 20 de ani
Oportunitati
Caracterul
nediscriminatoriu
-constructia şi continutul propunerii de
manual şcolar – text, suporturi vizuale – promovează
activ valorile sociale şi individuale, adică
respectul, solidaritatea, cooperarea, echitatea,
toleranna, onestitatea, onoarea,
responsabilitatea, spiritul civic etc. – evitând categoric:
• inducerea unei percepnii eronate a diferennelor dintre etnii, rase, culturi, genuri,
confesiuni, categorii sociale, grupuri profesionale etc.
Amenintari
- unitățile școlare nu sunt dotate corespunzator
- utlizarea excesivă poate duce la degradarea vederii
Sursa:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu