luni, 7 septembrie 2015

MOOC



MOOC reprezintă abrevierea sintagmei Massive Open Online Courses, pe românește "cursuri online deschise maselor". Salutate ca ultimă tendință în materie de educație, MOOC le oferă studenților posibilitatea de a învăța de la unii dintre cei mai buni profesori de la universități de renume din întreaga lume.
Desigur, învățarea online nu este nicidecum un fenomen nou - cursuri universitare și programe de educație generale online au existat încă de la începuturile internetului. Trăsătura distinctă a MOOC stă însă în dimensiunea și aria de funcționare a acestora. Pornită în 2008, inițiativa câștigă repede popularitate odată cu lansarea, pe 17 iulie 2011, a cursului online "Introducere în Inteligența Artificială ", susținut de doi profesori ai Universității Stanford din SUA: Sebastian Thrun și Peter Norvig. Un număr impresionant de cursanți a răspuns acestei invitații – peste 160 000 de studenți din 190 de țări – și astfel, un nou mod de predare și de învățare a a intrat în conștiința colectivă. În 2012, supranumit "anul MOOC", își fac apariția pe scenă o serie de site-uri care oferă resurse educaționale deschise maselor:
  • Udacity – companie cu  profit fondată de către cei doi profesori de la Stanford menționați mai sus , se autodefinește ca "universitate digitală care are ca misiune democratizarea educației"
  • Coursera – un proiect marca Stanford, de asemenea, "antreprenoriat social partener al universităților de top din lume"
  • edX – un venture non-profit înființat de Harvard și MIT
  • Futurelearn - o platformă din Regatul Unit, de data aceasta, prima inițiativă MOOC din afara Americii de Nord
În decurs de numai câțiva ani, sute de cursuri online deschise maselor, într-o varietate de discipline, au fost urmate de aproximativ 10 milioane de studenți din întreaga lume. 52,9 % dintre aceștia provin din țări non-anglofone. Așadar, ce anume îi atrage pe oameni la acest nou tip de experiență educațională?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu