La baza formării competențelor TIC ale profesorilor a stat documentul ,, UNESCO ICT COMPETENCY FRAMEWORK FOR TEACHERS “ care scoate în evidentă pe langă competențele de TIC pe care profesorul trebuie să le dețină, și capacitatea acestuia de a transmite aceste competențe elevilor într-o manieră creativă.
Din perspectiva Taxonomiei lui Bloom educația trebuie să fie abordată în maniera holistica incluzând următoarele domenii: cognitiv, afectiv, psihomotor.
Conceptul de I-Curriculum se referă la cunoştinţele și aptitudinile necesare omului pentru a trai și lucra într-o societate digitală.
Conceptul de E-Curriculum se referă la capacitatea de adaptare, asimilare și utilizare a tehnologiei .
Blocajele în sistemul educației:
- instituţiile
- profesorii și studenții
Tendințele actuale:
- Technology
- Adaptative learning
- Blended learning
- Asyncronous learning
- Course Management System
- Digital Storytelling
- Differentiated learning
- E-Books
- Electronic Classroom
- Flipped Classroom
- Individualized learning
- Gamification
- Massive Open Online Course ( MOOC)
- Online Lab
- Open Educational Resources
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu